2009. április 13., hétfő

11. Csendes húsvét hétfö

Na hát ez nem lesz egy világmegváltó bejegyzés, de azért tessék csak elolvasni :D

A mai nap számomra egy fél 11-es ébresztéssel kezdödött, Riita kitartó "Ediiiiiit! Breakfaaast!" (Ediiit! Reggelii!) kiáltozása után kimásztam én is a kénylemes ágyikómból. Matti ismét elment a hétvégi házba, hogy kicsit rendet rakjon, Riita, Roosa és én pedig sétálni indultunk. Gondoltam, hogy megint csak egy 4-5 km-ert megyünk, de hát naiv voltam... a helyzet akkor kezdett gyanussá válni, amikor nem a megszokott irányba indultunk, hanem egy számomra teljesen ismeretlen út felé vettük az irányt. Hát igen, a végén kicsit többet gyalogoltunk, mint terveztem, összesen 15 km-ert sikerült... Riita flélúton visszafordult és hazajött, meg kellett írnia ugyanis a házi feladatát. Jár suliba, valami könyveléssel kapcsolatos iskolába. Roose és én viszont besétáltunk a városba, Roosa pedig ismét kitakarította Riita irodájat (tudjátok, ezért kapja a zsebpénzt). Kisebb séta után haza is értünk, és egész délután nem csináltunk semmi hasznosat, én speciel neteztem meg bambultam... :D Ja meg szerintem lassan nekikezdek a tanulásnak is. Bleee... :D

Egyébként igen, itt is húsvét van, ünneplik meg minden, de teljesen másképp mint mi. A múlt hétvégén volt az a barkás házalós gyerekeknek való dolog (aki nem emlékszik, az kattintson ide meg ide). Egyébként bárányhusi a kaja, meg a nemzeti étel, a csodás Mämmiä (aki erre sem emlékszik, az katt ide meg ide és olvassa el ezt: finn nemzeti étel, leginkább csokikrémre emlékeztet, de igazából malátánól és rozslisztböl van. és méz ízü, cukorral, tejjel vagy tejszínnel eszik). Itt nincsennek locsolók meg semmi ilyesmi, és húsvéti tojást is csak a gyerekek festenek a nekik szervezett kézmüves programokon. Jajj, és tesznek ki különbözö húsvéti díszeket is, gyertyákat, a kapott barkákat, kis kosarat, amibe még télen füvet ültettek, és telerakják csokitojásokkal meg kis csirkékkel (persze nem élövel :D).

Jajj, Matti behozott egy óriási tál Mämmit tejszínnel...és megvárta amíg megkóstolom, és vigyorgok, hogy jeee, ez aztán a finomság... :D Egyébként nem olyan rossz ez, föleg így tejszínnel, egészen ízlik. Csak nem szabad egyszerre sokat bevenni belöle, mert akkor szerintem nagyon tömény. Katt ide, ha meg szeretnéd nézni a tele tál Mämmimat XD

Roosaval beszélgettünk, mondta, hogy gondoltak arra, hogy esetleg elmehetnénk majd egyszer arra a Stockholm-Helsinki között közlekedö parti-hajóra, ami végül is úgy müködik, hogy páldául péntek este elindulnak, szombaton reggel kikötnek Stockholmban, lehet vásárolni meg minden, majd szombat este visszaindulnak, és vasárnap reggel Helsinkiben vagy újra. Az ára attól függ, hogy milyen szobát illetve kaját szeretnél. Itteni pénztárcához mérve egyébkent egyáltalán nem drága dolog, Roosa is többször volt már. Arra is gondoltak, hogy elmehetnén Lappföldre, de az nagyon messze van, viszont hihetetlen nagy élmény, szabadon mászkálnak a rénszarvasok meg minden :D Tehát lenne sok programötlet, de annyira durván sok órája van Roosának, hogy valószínüleg ezekböl nem sok fog megvalósulni. :(

A nappalok itt nekem furán hosszüak, mármint abból a szempontból, hogy a Nap 9 körül megy csak le, és ahogy haladunk a nyár fele, egyre késöbb fog lemenni. Èrdekes, hogy néha még itt is lehet látni a sarki fényt, de én még nem láttam sajnos.

Hmm, holnap megint suli. Jeee. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése