2009. április 30., csütörtök

26. A jó külföldiek

Àááá, a mai nap is akkora jó volt :) Ès még korántsincs vége...

Reggel azzal a kellemes tudattal keltem fel, hogy a héten ez az utolsó sulis nap, rádásul szép, napos idöre ébredtem. Mindennek eredményeképpen óriási vigyorral az arcomon járkáltam ma, bármerre is mentem, bármit is csináltam. Ma még a szokásosnál is késöbb lett kész Roosa, szóval 50-kor indultunk... apuka kb. kétszázzal száguldott és vadul elözgetett, melynek eredményeképpen idöben beértünk a suliba... o.O Szegény Matti szerintem hozzá van szoktatva ahhoz, hogy 10 perc alatt megtegye a negyed órás utat. Ahogy beértünk a suliba, ismét néztem egy nagyot... mint kiderült, ma volt a Sapka-nap, azaz vegyél fel annyira idióta és ízléstelen fejfedöt, amilyet csak találsz. Néhányan túl is telejsítették a feladatot, ugyanis a kalaphoz öltöztek. Volt itt minden, bár az én személyes kedvenceim a következöek (nem sorrendben)
1. Fiú almazöld pólóban, rózsaszín western kalapban, rajta fehér szörrel.
2. Lány sebesült szamurájnak öltözve, fején piros sapival.
3. Kb. 2 méter magas fiú, fején rózsaszín és fekete punkokra emlékeztetö hajjal meg napszemcsivel. - megkértem, hogy hadd fotózzam le, erre lemerült a kamerám. Nem voltam ideges.
4. Virágárusnak öltözött lányka, atom színes meg vidám ruhákban, kis szalmakalappal a fején.
5. Sheriffnek öltözött srác - szóval nadrágba betürt flanel ing, meg a fején a jellegzetes kalap.
Ès az abszolúte sokk: csaj, zöld manófülekkel, zöldre festett arccal és kezekkel, szóval igen...valami Gyürük ura karakter lehetett :D.
Remélem lesz még ilyen nap, ezek valami hihetetlen jó dolgok. Ilyet szerintem otthon is lehetne csinálni, nem kerül semmibe, és egész nap jó kedved van töle, még a legdepisebbek is vigyorogtak. Csak nem tudom, hogy a csodás magyar mentalitás ezt mennyire venné be... de akinek van egy csepp humorérzéke, annak szerintem tetszene. Szóval hajrá rózsások, szerintem ez nagyon jó ötlet lenne :). Finn szokások ápolása :D.

Vallással kezdtünk, törit tanultam, már Tisza Kálmán is lemondott :) Második órán én is figyeltem, mert megint vicces feladatokat kaptak. Minden csapat kapott egy bibliai történetet, pl. Mózes története, és kellett hozzé verset írni, képregényt készíteni, vagy valami ilyesmi. Ààáá, akkora jó dolgok születtek :D. Az egyik fiú csapat volt a kedvencem, ott valaki iszonyat jól tud rajzolni, baromi vicces lett a képregényük. Majd megpróbálom elkérni tölük, hátha ideadják, vagy ha nem, akkor legalább hátha lefotózhatom. Roosáék verset írtak, amiböl én semmit nem értettem, de annyira viccesen adták elö, hogy én is döltem a röhögéstöl. Hát még aki értette is, hogy miröl beszélnek...

A mai dupla kémia kimaradt az életemböl, ugyanis Jonna-Lenával volt találkozónk. Tudjátok, ö Roosáék oföje, meg hozzá fordulhatunk, ha van valami kérdésünk. Nagyon-nagyon aranyos, jól elbeszélgettünk arról, hogy mit is csináltunk idáig, mi történt velünk, merre jártunk, vanak-e már barátaink... összehasonlítottuk a magyar menzát, a kajákat, általában a magyar étkezést a finnel, az oktatási rendszereket, az érettségi vizsgákat, a matek-és nyelvtanulást és tanítást. Azt mondta, hogy a magyar diákokról az a hír járja, hogy nagyon komolyan tanulják a matematikát és nagyon megy nekik. Oké, bizonyos esetekben csak arról beszélhetünk, hogy komoly a tananyag, de azért nem mindenki keni-vágja a dolgokat :D Bár tény, hogy mi az alap csoportban sokkal többet tanulunk, mint itt emelt matekon.

Mivel már elkezdödött a 2. kémia is, mire végeztünk, ezért nem kellett bemenni, szóval elugrottunk kicsit a városba. Osztálykirándulásokról meséltünk meg fotóztunk :). Fél 12-kor volt ma ebédszünet, amit Roosával, Päivival, AnnaMarival, Ferivel és még 3 másik lányyal töltöttem, akiknek nem tudom a nevét :D. A mai étel is nagyon ízlett: sült hús volt, sült krumpli, valami ananászos szósz és saláta. Ebéd közben vicces dolgok is történtek, például megpróbáltam lefotózni a zöld elf lányt, de elment... o.O :D. Rékával is összefutottunk (ma egy csomót voltunk együtt egyébként, és holnap megyünk hozzájuk Roosával :), aki mondta, hogy a lyukas órábnkban szerinte menjünk el helyette is fagyizni, bár ö délután úgyis fog menni... :D

A nap ismételt lyukas órával folytatódott, a fötérre mentünk Ferivel, ahol már nagyban folyt a piacozás. Réka tanácsára tényleg megálltunk fagyit venni, rengetegen fagyiznak egyébként, itt úgy látom, mindenki imádja (ami mondjuk nem is csoda XD). Valami karamellás-csokis fagyit kértem, egy gombócot, mert amikor megláttam Feri 2 gombócát, úgy döntöttem, egy is böven elég lesz, akkora nagy :D. Hihetetlen finom egyébként, Szlovéniában volt ilyen jó fagyi szerintem. Na meg Gyulán :D. Körbesétáltunk a piacon majd leültunk egy padra, és visszabámultunk mindenkire, aki megbámult minket. Ja meg vicces elszólásokkal szórakoztattuk egymást XD Szóval döltünk a röhögéstöl...lehet azért néztek minket annyira sokan XD. Fotózkodtunk is, jó külföldi révén, méghozzá Mannerheim szobránál. Szerintem öcsikém sokat tudna róla mesélni, és sokkal szakszerübben meg hozzáértöbben, mint én, de most meg kell elégednetek a netröl szedett magyarázattal, hogy ki is az a Mannerheim: Finn marsall, politikus. A cári hadsereg tisztje volt, 1917-ben hazatért Finnországba, és gyõzelemre vezette a fehér csapatokat a helyi Vörös Hadsereg ellen. 1931-39 között a haditanács elnökeként kiépítteti az ún. Mannerheim-vonalat. Az 1939-40-es szovet-finn háborúban a finn hadsereg főparancsnokaként a hagyományos stratégiát a gerilla-hadviseléssel ötvözve sok kellemetlenséget okozott a támadóknak. Amikor Finnország Németország szövetségeseként csatlakozott a Szovjetunió elleni háborúhoz, (1941-44) ismét főparancsnok lett. Idõlegesen sikerült visszaszereznie a korábban elvesztett területeket, de késõbb újra fel kellett adnia azokat. 1944-ben fegyverszünetet kötött a szovjetekkel. 1944-től 1946-ig államfő volt. Katonaként és diplomataként is kiváló teljesítményt nyújtott.

Idöben visszaértünk a suliba, majd két németórán gyakoroltunk, tanulgattunk, jajj, és jövö héten elöadást kell tartanom Békéscsabáról meg a suliról... :D. A tanárnö nagyon aranyos volt, elengedett minket negyed órábal korábban, mert már mindenki Vappu-lázban égett, ö is egyébként, nem sok kedve lehetett tanítani :D. Suli után megint elmentünk a cukorkás boltba Päivival, de én most nem vettem semmit, csak olyan használati dolgokat, amelyekböl a sajátomat használom, nem az övékét, és elfogytak.. Igazából ök is azért mentek hogy vegyenek két óriási tábla csokit. Este... hát, 6 körül ugyanis jön Päivi, és megolvasztjuk a csokit, majd gyümölcsöt mártogatunk bele, nyammm :) Este pedig lehet, hogy bemegyünk a városban, szóval megeshet, hogy csak késön leszek msnen. De tessék megvárni, meg ezen a 3 napon feljönni! Ez mindenkire vonatkozik, föleg azokra, akikröl nem hallottam semmit kb. 1,5 hete :D.

A holnapi programról annyit tudok, hogy valószínüleg Päivival leszünk és megyünk valamerre, majd pedig Rékáékhoz vagyunk hivatalosak. Annyira kiváncsi vagyok a családjára, jó lesz végre találkozni :). A szombatról és vasárnapról egyelöre ne tessék kérdezni :D.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése