2009. április 7., kedd

5. Finn órán elszavaltam a Himnuszt

Es megvolt a 2. nap is a suliban... :D Azt hiszem, kezdek hozzaszokni a dolgokhoz.

Reggel persze ismet rohanas volt, es majdnem keses, de csak majdnem :D Ahogy latom, tipikusan az a csalad aki nagyon ott akar lenni idöben, de sose jön nekik össze. A mai nap orarend szempontjabol eleg kemeny: vallas, vallas, fizika, fizika, finn, finn, kemia, kemia. Eleg tömeny, mit ne mondjak.

A vallas az tenyleg a vallasrol, szol, jol sejtettem: ez volt az elsö ilyen orajuk ebben az evben, szoval csak ismerkedtek a könyvvel, igyekeztek jelkepeket felismerni (peldaul hogy melyik a kereszteynseg jelkepe, melyik az iszlame, ilyenek), meghataroztak a vallas fogalmat, es beszelgettek arrol, h kinek mint jelent ez a szo. En mindeközben kitartoan igyekeztem nem elaludni. Nahjo, nem volt ennyire veszesen unalmas :D Söt, ha angolul lett volna, szerintem meg kifejezetten tetszett is volna. A ket fizikabol csak az egyiket kellett vegigulnöm. Egyebkent Roosa ki nem allhatja a fizika tanar urat... aki a kezembe nyomott vagy 6 vastag angol fizikai szekkönyvet, hogy szorakoztassam magam az orain. Hat en meg ugy döntöttem, h profitalok a dologbol, ugyis lesz meg egy fizika vizsgam, akkor tanuljunk optikat. Jeee. A megdöbbentö csak az, hogy ez egy egyetemi szakkönyv angolul, megis mindent ertettem. Ezek szerint Zsofi neni tenyleg nagyon alapos a fizika orakon :D

Ma 3/4 11kor volt az ebedszunet, es az ebedlöben összefutottunk Kseniaval es Ferivel (jo volt kicsit magyarul beszelgetni - a finn fejek körulöttunk viszont eleg mokasak voltak - csak lestek, h miröl beszelhetunk:D). A kaja ma hal volt (jeee :D tegnap is azt ettunk itthon, de imadom, szoval no problem), meg vmi reszelt nyers repa (igenigen, anya, apa, mind megettem a repat, legyetek buszkek), ja es meglepeteskent...na mi? Tej. Jessz. :D Kaja utan pedig talalkoztunk az ugynevezett tanar-koordinatorral (aki egyebkent Roosa oföje is). Ö az, aki eligazit minket, hozza lehet fordulni ha kerdesunk van. Könyveket is szerzett nekunk, a nemetnek es angolnak meg hasznat is veszem, de h a finn törikönnyvel mit fogok kezdeni, az egyelöre rejtely. Egeszen sokat beszelgettunk vele, nagyon-nagyon aranyos :)

Ismet talalkoztam Rekaval is, aki emlitette, hogy a szulei szeretnenek valami magyar-finn napot tartani a suliban, de egyelöre csak annyi biztos ezzel kapcsolatban, hogy semmi sem biztos :D

A finn ora erdekesen kezdödött, ugyanis a tanarnö kihivott... elöször csak lestem, h hmmmm, hozzam tetszik beszelni? o.O :D Az angolja tudniillik nem annyira jo, altalaban nekem kell talalgatni, hogy mit is szeretne mondani. Szoooval kialltam az osztaly ele (Roosa meg Päivi vigyorgott, a többiek bamultak), esöö vartam, amit a tanarnö összeszedte gondolatait, es megkert arra, hogy irjak fel egy magyar költemenyt, verset a tablara, mar ha tudok, de nem csodalkozna rajta, ha nem tudnek, ugyanis itt, Finnorszagban pl. semilyen verset nem kell magtanulni. Na en gondoltam egyet, h hazafias leszek, es lekörmöltem a tablara a Himnusz elsö ket versszakat. Fel is kellett olvasnom :D Azta egesz oran ezt analizaltak, megbeszeltek, hogy mi is tesz egy verset versse meg ilyenek.

Dupla kemia = halal. A tanarbacsi nagyon jo fej, erösen hasonlit valakire (itt most nem irom le, ez titkos info, hahha :P) a sulibol, marmint kulsöre. Egyebkent nem sokat törödött velem, csakugy, mint magyaron, itt is olvasgattam a könyveket, amiket elvittem magammal.

Suli utan kivittuk Jasminat a vasutallomasra, ma ment vissz Helsinkibe, az egyetemre, es csak 2 het mulva jön haza. Delutan egyebkent ettunk (tejet is ittam, igen :D), majd elvittuk Roosat a lovagloorajara. A lovarda egy fura dombon van, mondjuk itt a fura dombok nem szokatlanok, egy deka siksagot nem talal az ember a környeken. Anyuka mindenesetre eleg vadul, fel kezzel vezetett fel a dombra, miközben Pinkre tomboltunk. Nem mondanam, hogy ök a tipikus finnek :D Eeeees simogattam lovat, jeeee (L) Jövö heten meg meg is ...hmm, fesulhetem a szöret? Vagy mit is kell vele csinalni...meg majd fotozhatok is, jeeee :D

Amig Roosa az erdöben lovagolt (nem Kitti, megint nem volt egy medve sem :( :D :), Riitaval elmentunk a közeli...hat, nem bevasarloközpontba, hanem inkabb ilyen Tesco-szerusegbe, csak ez nem egy multinacionalis ceg resze, ez csak egy szupermarket. Aranyosan probaltunk beszelgetni, ö nem tud annyira jol angolul, de telejesen elboldogulunk. Ha mas nem, csaki vigyorgunk egymasra :D

Na hat kb. ennyi volt a mai nap... ja es eszrevettem, hogy mar angolul gondolkodom...te joo eg. :D Es lattam Muuminos törulközöt, Feri meg meselte, hogy a belvarosban talalt Muuminos bögret is (L) :D Igaz, h 15 euroert...kicsit durva :D De ide annyira jo lenne eljutni: http://www.muumimaailma.fi/englanti/ Aaaaaa de szeretneeeem (L)

Egy barati jo tanacs mindenkinek: soha, de soha ne kostoljatok meg a salmiakki-t, angolul a liquorice-t. Iszonyatos :D Olyan, mintha keseru gyogyszert ennel, katrannyal vegyitve...vagy nem is tudom. Lehetetlen leirni :D Es itt mindenben ez van. A blotokban egy oriasi fal csak az ilyen cukroknak van. Van ilyen jegkrem (allandoan jegkremet akarnak velem etetni, en meg mindig szepen visszautasitom a dolgot, mert hat 3 fokban nem igazan szoktam jegkremmel tömni magam), meg van csoki meg miiiinden... Ja tenyleg, kaptam mentolos csokit. Nincs csoki ize, inkabb rago izu, de nekem tetszik :D

Es ma sutött reggel a nap. Es nem esett a ho, csak kb. 20 percet. Es vegig plusz volt, szal olvad. jeee (L) :D

1 megjegyzés:

  1. nagyon jó ez hely. jó dolgotok van.
    amúgy én Fecó haverja vagyok.
    további jó időtöltést kívánok

    Krisztina

    VálaszTörlés