2009. április 5., vasárnap

3. Èletem első szaunázása

Ismet itt vagyok egy uj bejegyzessel, mindenki legnagyobb örörmere :D

Szoooval, tegnap delutan meg tv-ztunk egy kicsit - hetvgen angol nyelven, finn felirattal futnak a musorok, szoval en is ertettem, nem ugy, mint elsö este a "mindenki kedvence finn szappanoperat", ami nalunk sztem kb. a Baratok közt lehet. Tenyleg nagyon nepszeru, talan mar a 7. evadnal tart. Estefele"csendespihenöt" tartanak, alvassal, olvasassal, ilyesmi, majd pedig naaaagyon aranyosan felköszöntöttek a szulinapomon! Kaptam egy oriasi epertortat, ami isteni volt, a kek felsöt, amit mar emlitettem, illetve finn csokit es cukorkat (ilyen medvecukor vagy edesgyöker vagy hogy is van magyarul), es egy szep kepeslapot. Harom oriasi szeletet kellett ennem a tortabol, addig nem engedtek el :D Mondjuk nem esett nehezemre, mert tenyleg finom volt. Erdekes, hogy az epret Roosa szedte tavaly ilyen nyarimunka-szerusegen.

Este pedig eletemben elöször szaunaztam is, es azt kell mondjam, h nagyon jo dolog. Tetszett, hogy jo meleg van (nem mintha a hazban egyebkent nem lenne meleg - kb. 25 fok lehet es mindenki poloban meg rövidgatyaban rohangal :D), es szerintem az asztmamra is jo hatassal van, hihetetlen könnyen tudtam lelegezni. Mondjuk ez egyebkent is igaz, sokkal tisztabb a levegö, mint nalunk.

Este tv-ztunk meg egy kicsit, valami hihetetlen idiota japan musort, de vicces volt :D Beszelgettunk is mindenfeleröl, föleg ök kerdezgettek Magyarorszagrol, Bekecsabarol, a sulirol, ilyenek. Kepeket is mutattam nekik a csaladomrol (bizony, anya a soksok kep az iwiweden most igen hasznosnak bizonyult :D), a barataimról, Zsoltirol, unokatesokrol, meg minden. Ja es 11kor vacsoraztunk, mert szerintuk az legegeszsegesebb, ha közvetlen alvas elött eszel, akkor tudsz a legjobbat aludni.

Lehet a dologban valami, ugyanis ahogy lefekudtem, szinte azonnal elaludtam, es fel se keltem fel 1oig. Reggeli közben elmeseltek, hogy milyen husveti szokasaik vannak, egesz pontosan egy hettel husvet elött (azaz ma) minden gyerek kap kis csokitojast (micimackosat kaptam :D), illetve a kisebb gyerekek beöltöznek idös embernek es körbejarjak a szomszedos hazakat. Egy szines, feldiszitett barkat is hoznk, amivel megcsapkodnak, közben kis versiket mondanak, melyben jo egeszseget es sok szerencset kivannak a haz lakoinak.Cserebe csokitojast kapnak, esetleg penzt. Ide is jött egy tunderi szöke kislany nagyanyonak öltözve, elmondta a versiket, megcsapkodott mindenkit, majd odaadtuk a tojasokat, a barkaert cserebe. A kis barka most az en szobamban lesz, amig itt vagyok :) Meseltem nekik a magyar szokasokrol is, erdekesnek tartottak öket.

Adatkabelem meg mindig nincs a gephez, mert en otthon hagytam, a csaladnak kettö is van, de egyik se jo a gepemhez, szoval meg kell varnom, amig Matti hazahozza a ceges gepehez valot, ami talan jo lesz az enyemhez is. Ha nem, akkor Ferikem, bizony lehet elkerem a tiedet :D Vagy veszek egyet.

Jaaajjj es igen, nagyon szepen köszönöm mindenkinek a köszönteseket, nagyon jol esett!

Eeees ezuton is uzenem Ferinek, hogy hajra, remelem hetfon majd talalkozunk a suliban :)

Most viszont lassan megyek, ugyanis delben megyunk, setalunk egy kicsit, szoval iparkodok alaposan felöltözni. Matti emlitette, hogy ök szinte egesz telen betegek, szoval ne csodalkozzak, ha en is megfazok, ez itt teljesen mindennapos velejaroja a telnek, kora tavasznak.

Udv, Edit

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése