2009. április 27., hétfő

23. Viszlát!

Nemnem, nem kell félreértelmezni a címet, továbbra is lesz blog! :) Majd a mai nap tárgyalásánál elmesélem, hogy miért is ez lett a cím...

Szóval, elöször is elnézést, hogy tegnap nem írtam blogot, de olyan nyugisan és különösebb esemény nélkül telt a nap, hogy jobbnak láttam egybe írni a mai nappal. Vasárnap 10 körül keltem, majd kiugrottunk a nyaralóba, ahol föleg olvastam, sétáltam, meg megint grilleztünk, tiszta jó :D Délután kameráztam mamáékkal, meg még soksok emberkével :) Ja és neteztem is. Meg ettünk. Ès el is telt a nap. :)

Ma reggel sajna arra ébredtem, hogy tiszta felhös az égbolt, de nem kellett volna aggódnom, már órák óta süt a Nap és 18 fok van, szóval megint mindenki pólóban rohangál, és a szokatlanul meleg idönek örül. Azt mondták, hogy májusban még szokott hó lenni, mármint mondjuk május közepén az egyik reggel elkezd szakadni a hó, de persze plusz van, szóval azonnal el is olvad... hát mivel a szokásosnál melegebb április van, ezért mindenki reménykedik abban, hogy idén nem lesz ilyen. Mindenesetre ma ismét csodás az idö - csak vicces, mert ablakot se nyithatok, ugyanis a macska simán kiugrik, bármilyen kicsi lyuk is legyen... már megtette, szóval nem alaptalanul félnek :)

Jaaaj, reggel ettem olyan finom kekszet, meg epres joghurtot :D Szerintem a mai vacsi után is elropogtatok párat. Mármint a kekszet. Nem a joghurtot. Jajj, és megszerettem a répát, tiszta durva... meg a brokkolit. Rászoktatnak a full egészséges táplálékra, ami mondjuk nem gáz, söt :)

A mai órarendem egészen korrekt: német, finn, angol, angol, töri, töri. Németen kikaptuk a motivációs levelünket, amit ´már vagy 1,5 hete írtunk, és Gut minösítést kaptam rá, ami a legjobb, szóval hurrá! :) Egyébként szódogát ítak, már megint, szegények... finn órán kivégeztem a Jane Eyre-t... nem volt rossz, de nem lett a kedvencem se. Legalább kiélvezhettem, hogy happy end lett a vége :D Szegény Roosának megint verselemzést kell írnia, de most nem csak 100 szó körül, hanem rendes, nagy, 3-4 oldalas fogalmazást. Csakhogy ök választják meg a verset, söt, akár finn dalszöveget is elemezhetnek, és majdnem 2 hetü van rá. Egészen barátságos feltételek.

A dupla angol egész gyorsan telt, a vonatkozói névmások szépségét csodáltuk, illetve az iskolai bálokról olvastunk. Finn szokásokat is kellett definiálni, szóval most már okosabb vagyok ebben a témában is. Náluk is van ilyen gólyaszivatás dolog, nyers tojást törnek fel a fejükön, majd rájuk csorgatják, vagy mi... :D Meg egyéb versenyek, vetélkedök is vannak. Februárban a másodikosok báloznak, szerintem érdekes, hogy nem a harmadikosok, azaz a végzösök. Elég nagy dolog ez itt, mindenki komoly estélyit vesz meg ilyenek... ja és az elsösök közül is meghívhatnak bárkit, ugyanis itt is párban szokás menni. Szóval már most minden elsös azt lesi, hogy vajon ki lehetne potenciális táncpartner a bálra :D. Persze ha nincs párod, akkor sincs semmi veszve, csak azért mégis mindenki igyekszik becserkészni valakit. A bál mellett a végzösök is alkotnak a tél végén, furcsa maskarákba öltöznek és felvonulnak, cukrot meg csokit dobálnak a nézöknek meg ilyenek. Május végén pedig, miután letették a vizsgákat és a másik két évfolyam számára is befejezödött a suli, akkor a végzösök "elballagnak", azaz egy nagy ünnepségen megkapják a fehér sapkát. A fehér sapi engem a tengerészek sapkájára emlékeztet. A sapiosztáson azt hiszem, hogy csak a közeli családod lehet ott, mármint szülök meg tesó, de utána otthon mindenki tart egy kis bulit, és akkor oda meghívják a rokonokat, ismerösöket is. Mi is megyünk majd egy ilyenre.

Angol után ebédeltünk, ma ilyen virslis szósz volt, illetve saláta. Ha fele ilyen jó kaják lennének otthon, tuti menzás lennék :D. De hát nincsennek, szóval a büfében étkezök táborát fogom továbbra is erösíteni. Ebéd után duplatöriztünk, megint használatba lett George Michael vévve (tudjátok a töritanár müanyag békája), a második órán pedig valami helyettesítö néni volt bent, aki kb. 5 percet volt a teremben a 45 perces órából. Szóval Roosával meg Päivival beszélgettem, illetve elmélkedtünk a Hófehérkés radír felett... tudomtudom, nem vagyunk százasok :D.

Suli után nyomtatni indultunk, megint egy kis törit, fincsi dualizmus :D Nyomtatás után neteztünk is egy kicsit, ééés akkor most jöjjön a cím magyarázata. Amig Roosa netezgetett, addig Päivit magyarra tanítottam XD Egész pontosan elöször csak a google-ban keresgetett mindenféle idióta kifejezésre finnül, és az egyik mondat teljesen úgy hangzott, mintha magyarul azt kérdeznéd, hogy "mi történhetett?". Eme apropó kapcsán aztán magyar nyelvleckéket kerestünk, és végül eljutottunk egy oldalra, ahol magyar szavakat kellett párosítani a finn megfelelöjükkel. Päivi gyors tanulónak bizonyult, már tudja, hogy Bocsánat, Viszlát, Köszönöm, Igen, Nem, és a számokat gyakorolgatja... :D Roosa is megpróbálkozott egy pár kifejezéssel. Szóval tiszta sikeres a magyar tanári karrierem :D

Itthon nagyon nincs semmi, kajáltunk, pihizünk, Riita elment a suliba. Majd 8 körül megyünk valami fagyishoz, ami olyan, mint otthon a Family Frost. Kaptunk ugyanis ilyen kuponokat, ingyen fagyit lehet velük szerezni :D Ès mailyen fagyi fanatikusak, persze be is váltjuk öket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése