2009. április 17., péntek

14. Péntek

Ma érdekes dolgokat láttam... mint például szikrázó napsütést és szakadó hóesést egyszerre :D Hihetetlen, hogy ma milyen szeszélyes volt az idöjárás. Az egyik percben még sütött a Nap, aztán hirtelen minden beborult, és úgy szakadt a hó, mint egyszer otthon, kb. 6 éve télen... aztán megint elöbújt a Nap, majd megint hó, majd egyszerre a kettö :D Most éppen halványan süt a Nap, és már nem látni hófelhöket :) Remélem ez így is marad. Egyébként böven plusz fok van, szóval azonnal el is olvadt a hó.

Mai órarend (elsö péntekem egyébkent - 2 hete érkeztem, múlt héten meg szünet volt): kémia, angol, finn, finn, fizika, fizika. Kémián a fura tanár volt megint, de ez engem nem különösebben zavart, végig olvastam. Angolon aktív vagyok (tessék megdicsérni :D), meg minden, szóval az általában gyorsan elrepül. Akárcsak a dupla finn, amin szintén végig olvastam, nagyon jók a könyvek, amiket kivettem :) Hmm igen, angol után még volt egy ún. osztályfönöki szünet, amikor szünet helyett az ofö jön és beszél. Hát ma hiányzott az ofö, szal egy ismeretlen néni jött be, és kiosztotta az elözö periódus osztályzatait tartalmazó kis egyéni, személyes listákat. Ja igen, itt 4-töl 10ig vannak a jegyek, ha 4est kapsz, akkor meg kell ismételned a vizsgát.

Ebédre ma saláta volt (márint nem a fejes saláta, hanem zöldségek összevágva :D), meg ilyen tésztás-húsos paradicsomszószos dolog, de nagyon ízlett. Ja meg kezdek rászokni az ilyen barna, ropogós kenyérszerü, puffasztott rizsre emlékeztetö készítményre :D. Èrdekes, hogy itt teljesen ingyen van az ebéd, és finom is, meg minden, ennek ellenére mégis vannak akik nem itt esznek... söt, ahogy látom, sok olyan is van, aki csak egy kis salátát tud magába préselni (meg is látszik - tiszta soványak...annyira csúúnya, jajj -.-). Persze nem mindenki ilyen, szerencsére a környezetem nem küzd semmiféle önértékelési problémával, fogyni akarási mániával, meg vékonyság-fanatizmussal :D. Mivel az ebédszünet most 45 perces volt, elmentünk nyomtatni is. Az alagsorban van egy óriási gépterem, kb 50 géppel meg színes lézer nyomtatókkal, és minden diáknak van saját fiókja, szóval a szünetekben bármikor leülhetnek kicsit netezni. Szerintem ez tök hasznos dolog :). A nyomtatás viszont elég lassan ment - 35 oldal scannelt fizika füzet és könyv :D - szóval amikor becsengettek, a többiek elmentek órára, mert itt nagyon szigorúan veszik a késéseket, minden késést feljegyeznek, es mínusz pontokat jelent a teszteken, szóval ha jót akarsz magadnak meg a jegyeidnek, akkor nem késel. Szóval magamra maradtam, amikor is a nyomtató egyszer csak leállt és kiírt valamit finnül... :D Az elsö döbbenet után elolvasgattam, és csodás finn tudásommal arra jutottam, hogy valószínüleg a papír fogyott el - és tényleg :D. Ezt gyorsan orvosoltam is, és kb. 10 perces késéssel, de megérkeztem fizikára. Most nem a szokásos fizikatanár volt, hanem egy néni, aki nagyon aranyosnak tünt, mosolygott meg minden. Ja tök érdekes az a rendszer, ahogy fizikán tanulnak. Az elözö órán még v=s/t képleteztek, most meg hirtelen áttértek a fény visszaverödésére es törésére, ami végül is nem baj, legalább nekem is´témába vág, amit tanulnak :D.

Fizika után Päivi társaságában elmentünk egy boltba, ami állítólag nagyon jó, és egy csomó minden van, és tök olcsó, szóval nagyon fel voltak dobva :D Kíváncsian vártam, hogy én is lássam, és a bolt tényleg tök jó :D. Láttam Muuminos bögrét, meg tányért meg cukorkát... ja igen, egyébként a cukorkák miatt mentünk, óriási cukorka fanok. Egy hosszú tartóban vagy 30 féle cukorka van, fogsz egy zacsit, kiszedsz mindenböl annyit, amennyit akarsz, majd leméred, kiadja a cimkén a súlyt meg az árat, majd mehetsz fizetni. Itt a legnagyobb a választék a városban, meg a legolcsóbb....:D Szóval én is telepakoltam a zacsit cukorral, és aaa, annyi van, elég lesz egy ideig... :D

Päiviék hoztak haza minket, egész pontosan Päivi növére. Gondolom ez itt a rendszer, minden reggel mi visszük Päivit, cserébe pedig néha hazahoznak minket délután :). A délután semmittevéssel telt, zenét hallgattam, neteztem, Roosaval beszélgettem, néztük a havat... van új Harry Potter elözetes, Kitti, Tündi, feltétlen nézzétek meg :D.

Ja és a nap kérdése: miért kell egy óriási gránittömb tetejére olyan kerítést csinálni, mint ami a bicikliutak mellett van? Tudjátok, az a fekete-fehér.... :D

A hétvégi progiról egyelöre semmit nem tudok, de majd úgyis írok blogot, meg lesz kábelem, teszek fel majd képeket :)

Ja és már megint szakad a hó, és süt a Nap... o.O

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése