2009. április 11., szombat

9. Savolinna

Igenigen, és épségben megérkeztem :D Es olyan fáradt vagyok, hogy csak na.

Csutörtök este még elugrottunk sétálni egyet, kb. 4 km hegynek fel/le, sötétben... :D De szép volt, meg nah, még úgyse csináltam ilyet, egyszer ki kellett próbálni. Bár nekik ez minden hétvégi progi, szóval természetesen nekem is az lesz, amíg itt vagyok. Söt, lehet, hogy utána is.

Pénteken végul is fél 12-kor sikerult elindulnunk. Hát nah, tisztára mint otthon :D Jah és tökre meglepödtem, mert Matti nem jött, ráadásul mint kiderult, nem is Matti szuleihez megyunk most, hanem, Riita növéréékhez. Matti szulei is ott laknak egyébként, és szerintem összekevertem a két családot. Az út 2 órás volt, és végig szakadt a hó, de ahogy leesett, el is olvadt, ugyanis kb. 2-3 fok volt. Tehát kb. a nagy semmiért esett. Az út felénél megálltunk egy benzinkútnál, ami mellett volt egy nagy bevásárlóközpont is, és vettunk a lovaknak almát, répát meg ilyenek. Jajjj és Sissiéknek (Riita egyik növére) meg kenyeret, csokit, satöbbi. Elöször letettuk Roosat Kerimäkiben (Savolinnatól kb. 10 percre van), hiszen ott lakik Ramona és Manta, a két lovacska. Aztán pedig Sissiék felé vettuk az irányt. Egy kisebb, kulvárosi házban élnek, Siss és a férje. Riita másik növére 2 házzal arrébb lakik. Nagyon aranyosak voltak, meg minden, de azért érezhetöen távoltásgartóak is. Azt mondanám, hogy ök már inkább tuntek finnnek, mint Roosaék. Egyébként maximálisan segítökészek voltak, és elláttak mindennel, de azért nem lettunk nagy pajtások, föleg azért, mert nem tudnak angolul :D így a kommunikációs lehetöségeink is elég korlátoltak voltak. Kulön szobánk volt, mármint Roosa, Riita és én osztoztunk egy szobán. Délután odagyult egyébként az egész család, szóval Riita, Sissi, a 3, növér, aztán azoknak az öszzes gyereke (szóval Roosa unoaktesójai), meg azoknak a gyereke (Roosa unokaöccse, aki iszonyat tundéri, kis szöke 2 éves), szóval jóóó sok finn emberke csevegett körulöttem, és csak a fiatalabbak tudtak angolul (a legfiatalabb, a 2 éves persze nem, de a korban utána jövö, kb 25 évesek már igen). Föleg a közelgö két eskuvöröl csevegtek (az egyikre én is megyek majd, jessz ;D). Én meg közben igyekeztem valami Brad Pittes filmet nézni, amit betettek nekem, de alig hallottam belöle valamit, mindenesetre nagyon tetszett, egyszer szerintem meg fogom nézni normális körulmények között is. Este 7 körul elugrottunk Roosaért, majd este ettunk (igen, itt mindig mindenki eszik - iszonyat sokat esznek, és mindig mondják, hogy én milyen keveset eszek... :D én...keveset enni... hehe...ilyet is csak itt mondhatnak :D). Meg beszélgettem Roosaval a finn fiatalokról, a svéd fiúkról (Roosa kedvencei XD), meg arról a parti-hajóról, amin most Päivi meg Taru is rajta van. Stockholm meg Helsinki között közlekedik, és tele van fiatalokkal (meg rengeteg alkohollal). Tavaly nyáron Roosa is volt, neki nagyon tetszett, csak a sok pia nem. Ja meg megvitattuk azt is, hogy vajon miért van olyan sok öngyilkosság mind itt, mind otthon... hehe, nem a legvidámabb témák, de nagyon jót beszélgettunk. Este még néztunk egy kis tv-t, itt megy valami hihetelen idióta japán musor, de nekunk nagyon tetszik :D Olyasmi mint a Human Tetris, ha valaki ismeri.

Másnap reggel (azaz ma) 10 körul keltunk, és kisebb reggeli után elmentunk vásárolni. Én igazából azt hittem, hogy várost nézni megyunk (Savolinna tele van tavakkal, meg van egy nagy kastély, meg Kerimäkiben van a világ legnagyobb fa temploma), de mivel a mai idöjárás se tetszett nekik, ezért inkább vásárolni mentunk, és majd majusban, amikor jó lesz az idö, megint jövunk, és akkor tudok majd hihetelen szép képeket csinálni. Azért ma is csináltam, a legtöbbet sajnos csak a kocsiból. A vásárlás viszont nagyon ment nekik, rengeteg ruhát vettek, és én is megengedtem magamnak pár dolgot, a következö bejegyzésben lesznek képek, majd meglátjátok öket:D Egyébként vettem egy farmert, ami valami iszonyat márkás lehet, mert nagyon drága lett volna eredetileg, de most le volt értékelve 20euróra, ami itt kb. olyan, mintha otthon egy ezresért osztogatnák a nadrágokat... :D Hmm, és vettem még egy pólót (szintén leértékelt XD), meg egy masnis csatot, amit kb 1 éve akartam már de otthon seholse találtam (na aki néz skinst: olyan, mint Emilynek meg Katienak, van :D). A vásárlás után Sissiéknél ebéseltunk, majd miután elköszöntunk töluk, elmentunk a lovakhoz, és Roosa meg én kb. 3 órát voltunk veluk. És jajjdejóóóó volt (L) Nagynnagyon aranyos állatok, és aaaaaa (L) Megfésulgettem öket (vagy mit is kell veluk csinálni), meg megetettuk, meg minden, és aztán Rosa közremuködésével...lovagoltam is jeee :D És nem is voltam annyira béna meg semmi... :D Szóval nagyon aranyosak voltak, mind Manta, mind Ramona, csináltam is egy rakat képet. Roosa pedig tényleg imádja öket, és nagyon is ért hozzájuk. Mesélt egy csomó történetet arról, hogy hányszor és hogyan esett le róluk, mesélt más lovakról, lovardákról, a két ló "gyerekkoráról", meg minden... és olyan nagy szeretettel gondozta öket, komolyan megható volt nézni öket :). Nagyonnagyon jól éreztem magam :)

Fél hétkor indultunk haza, és kb. 2 órás út után (meg egy nagy vacsi és zuhany) itt is lennék :D Most így hirtelen ennyi, nemsokára lesznek képek is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése