2009. április 15., szerda

12. Hétköznapok

Elöször is, bocsibocsi, hogy tegnap nem jelentkeztem, de itt zajlik ám az élet, még levegöt venni se volt idöm, nemhogy blogot írni...ma viszont itt vagyok, mindenki megnagyobb örömére :D Hmmm, elöször is talán abba kéne hagynom a csokievést, akkor esetleg a gépelés is jobban menne, ráadásul gépnél enni föbenjáró bün, ugye apa? :D

Szóval, az elmúlt két napban leginkább: suliban voltam, végigültem 2x8 órát, némelyiken félig aludtam (akárcsak a többiek), máskor aktívkodtam (ja igen, itt mindenk mindig jelentkezik, mert plusz pont jár az órai munkáért a teszteken), furcsa, de finom kajákat ettem (tegnap érdekes leves volt a menzán - az még nekem is sok volt, szal inkább kihagytam, ma meg valami halas szószos dolog volt, amit messziröl gyümölcslevesnek nézett az ember, de az íze hihetetlen jó volt :D). Kaptam rágót meg cukorkát az osztálytársaktól, azt hiszem, ezt értelmezhetem a szimpátia jeleként :D. A fizika tanárról kiderült, hogy mégis beszél angolul, és mindjárt rám is sózott 2 angol fizika könyvet, melyek kb. kétszer vastagabbak mint az 5. Harry Potter (aki nem olvasta, az is döbbenjen most le :D), ja meg azt hiszi, hogy én tényleg tanulni jöttem ide, mármint hogy rendesen beiratkoztam és akkor majd vizsgázok is meg minden, de felvilágosítottuk, hogy igen, fogok vizsgázni, de csak otthon, Zsófi néninél :D. A suliban megismerkedtem "Szmörr"-rel... ne is kérdezzétek... :D Igazából nem is így kell írni, és lehet, hogy nem is ez a neve de na... :D A történet lényege, hogy egyszer azon a parti hajón Roosa meg Päivi találkozott egy svéd fiúval, aki bemutatkozott, valahogy így: Hello. My name is Szmööörrr. Iszonyat mély hangja volt, és csak mormogott, és nem lehetett érteni, hogy mi is a neve, de nem akartak visszekérdezni szóval ö megmaradt Szmörrnek. Ma meg Roosa és Päivi vettek egy nagy adag cukrot, aminek pont ez volt a neve... mármint Szmörrrr... :D Ja a cukor egyébként úgy néz ki, mint egy hosszú giliszta, és elvileg alma ízü, de ezek szerint én még nem ettem almát, nekem nem jött át az íz. :D A suliban találkoztam Rékával is, odaadtam az ajándékot, meg beszélgettünk is egy jót, nagyon-nagyon aranyos lány és mindig mosolyog. Összefutottam Ferivel és Kseniával is, együtt ebédeltünk, aminek a vége nagy nevetés lett... :D Ugyanis elmeséltem nekik egyik sztorimat a bevásárlásból. Múlt hét kedden az egyik boltban találtam csokitojásokat tojástartóban, és ennek a terméknek a neve finnül az, hogy pupupussi... Na hát azt hiszem, es lesz a kedvenc finn szavam... :D Ja meg majdnem magamra öntöttem a liter tejet, de szerencsére mégsem... :D

Kedden elvittük Roosát a lovaglóórájára, és most én is maradtam, mert fedett terepen gyakoroltak. Nagyon jók voltak, félelmetes, hogy egyes emberek (pl. Roosa) milyen ügyesek :). Este meg Gossip Girlt néztünk, olyan nehéz nem lelöni a poénokat - itt még csak ott tartanak, hogy Dan meg Serena szakítottak, én meg már ugy majdnem végignéztem a 2. évadot otthon... Nahjó, sorozat-mód kikapcsolva :D. Még csak annyi, hogy itt most épp a Salatut Elämät megy max hangerön... meg nálam a rádió, benne az egyik tipikus zenével...az összes ilyennek tudom már a szövgét, annak ellenére, hogy esetleg nem is tetszenek... :D

Ma meg suli után elmentünk vásárolni, Roosanak kellett új gyaloglócipö, de a végén persze jóval több mindent vettek, mint egy cipö...beruháztak még két sálra, meg 3 zoknira, meg egy pár kesztyüre is... :D Vicces módon összefutottunk Feriékkel is :D. Miután hazaértünk, megettük Matti mindent bele levesét (tényleg az - mindent beletett, ami volt itthon: kukorica, bab, répa, darált hús... és milyen jó lett :D), elöször gondolkodtam, hogy ez biztos valami finn specialitás, de amikor megláttam benne a kukoricát, akkor meggondoltam magam a feltételezést illetöen. Jajj, és még volt egy kevés a nagy sikerü áfonya-szeder-málna kocsonyaszerü, tejszínnel fogyasztandó csodából is, aminek egyébként valami fantasztikus íze van. Meg állítolag egészséges is, de azt senki se tudtam megmondani, hogy pontosan miért is... :D

6 után sétára indultunk, és ma egy új útvonalon mentünk, az erdö egy olyan részén, ahol már teljesen elolvadt a hó, meg láttam az elitnél is elitebb környéket, ami a házakat illeti - különleges szabályoknak kell megfelelni, például csak egy fajta (baromi drága) fából készülhetnek. Séta közben jót beszélegettünk, például arról, hogy itt május elsején rengeteg részeg fiatalt fogok látni, mármint tényleg részegeket, ugyanis ök így ünneplik május elsejét... :D De ha van egy kis szerencsénk, akkor szakadni fog a hó, és akkor kevésbé lesznek bátrak, legalább is így véli Matti. Én azért inkább szeretnék jó idöt, a sok gyerek meg igya tölem le magát, ha tényleg bent kóborolnak majd a városban, akkor ez engem egyáltalán nem fog zavarni, itt kint, a zöldövezetben :D.Ja és igen, érdekes, hogy itt csak külön boltokban lehet erös alkoholt kapni, nem erösnek meg talán csak a sör számít vagy valami ilyesmi, szóval sima boltban csak sört vehetsz, a többit meg csak a kijelölt, szakosodott boltban kaphatod meg, szigorú személyi ellenörzéssel. Bár akkor nem értem, hogy hogy lehet ennyi részeg 18 év alatti :D. Matti még mesélt egy lányról is, akiknek a házuk elött elsétáltunk. A lány Jasmina osztálytársa volt, és 14 évesen eldöntötte, hogy elvégez egy alap iskolát, növér lesz, aztán férjhez megy, amilyen hamar csak lehet (ahhoz, akivel 14 évesen is járt), és lesz soksoksok gyerekük. Tényleg így tett, növér lett, férjhez ment, és már egy gyerekük van, talán már jön a második is. Egyébként Mattiék szerint valami fura vallási szektaszerüséghez tartoznak, ja és szerintem meg félelmetesen gazdagok lehetnek, óriási házuk van, meg több 10 millás kocsi meg minden... o.O A sétára visszatérve, összesen kb. 6 km-ert mentünk ma... :D

Az idö egyébként egyre jobb, a hó is olvad, a városban pl. alig van már, és ma a nap is sütött, bár még mindig nagyon hideg van. Ráadásul a hét végére megint havat jósolnak - olyat, mint múltkor, hogy szakad, de plusz van, szal rögtön el is olvad, és csak sár marad. Remélem nem lesz igazuk... o.O

Jajj, ma a boltban láttam Muuminos szalvétát meg terítöt meg tányért, és Roosáéknak is van ilyen tányér meg kanál is...majd lefotózom... múltkor meg Muuminois törülkölzöt láttam :D.


Hmmm, nyugodtan írjatok egyébként, ha van valami, ami érdekelne titeket, és szívesen olvasnátok róla, én mindent megkérdezek és majd beszámolok az eredményekröl :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése