2009. április 9., csütörtök

7. Húsvét a suliban is

Csutörtök letudva.

Szeep nap volt, azt kell, hogy mondjam, es igen erdekes dolgok törtentek velem :D Ugy latom, itt sose fogok unatkozni... :D Mire elkönyvelem magamban, hogy oke, mindent megszoktam, amit csak lehet, akkor megint jön valami uj :D Ez persze nem baj, söööt, kulön tetszik :) A reggelekröl nem irnek többet, teljesen ugayanz, mint tegnap - kapkodas ezerrel, miközben en fölenyes nyugalommal varom öket az ajtoban. Pedig meg cipöt is takaritottam reggel. Ja igen, itt nem szoktak vizes ronggyal cipöt takaritani, ugyanis, mint megtudtam, pont erre valo a ho. Gazolj bele az olvado vizes hoba, es maris tiszta lesz a cipöd ;D

Mai orarendem: vallas, vallas, kemia, kemia, töri, nemet nemet. A dupla vallason uj tanarnö volt, ugyanis a masik, mint kiderult, elment Franciaorszagba biciklizni...na hat igen, aki megteheti... :D Kemia...hatö, vettem tegnap egy angol ujsagt es azt olvasgattam :D Meg persze azert igyekeztem figyelni is. Ugy altalaban minden orara elmondhato, hogy a tanarok igen közvetlen kapcsolatot apolnak a diakokkal, es egyenkent igyekeznek öket segiteni. Körbejarjak a termet feladatmegoldas közben, es segitenek, ha kell, meg minden. A termek nagyok, vilagosak, es jol felszereltek, kulönleges kivetitök vannak, igy mindent kivetitenek, szinte alig irnak a tablara (ami egyebkent hatalmas, altalaban elfoglalja a 4 fal egyiket :D). Mindenhol van legalabb egy laptop, es vannak kisebb termek is, ahol (ha jol lattam) magazinok, könyvek es szamitogepek vannak, persze ezek is nagyon modernek.

Kemia utan összefutottunk Feriekkel, csinaltunk par vicces kepet... :D Ja igen, ma lesznek kepek is, egy kesöbbi bejegyzesben :) Meg szunetben gyors megkerestem az ofömet, es megbeszeltem vele a szerdai dupla, illetve csutörtöki szimpla töri orat, es nem kell bejarnom rajuk, lehetek Ferivel meg Kseniaval :) Maga a töri egyebkent biztos erdekes, de hat semmit se ertek, minden finnul van. A töritanitas modszereit mar megfigyeltem: van egy könyvuk, azt kell vegul is megtanulni a vizsgakra, illetve minden oran kivetit a tanar egy jegyzetet, es azt kell lemasolni. Kb ennyi az egesz ;D. Semmi forraselemzes, meg feleltetes meg ilyenek. Hazijuk egyebkent ket vizsga között is van, es szinte minden nap 4ig vannak iskoalban, raadasul ott vannak a nehez vizsgahetek... es rengeteget követelnek ahhoz, hogy egyetemre mehess. 7 targybol fognak "erettsegizni" peldaul. Tehat ez a rendszer sem jobb, csak masabb, mint a magyar.

A dupla nemet hamar eltelt, ketszer is felszolitott a tanar (XD), a 2. oran egyebkent valami sorozatot neztunk, talan vmi Treffenpunkt Berlin vagy mi volt a neve... :D Ja igen, kaja is volt, meghozza fasirt, kukorica, krumplipure ees valami szosz. Tökre megörultem, h biztos vmi zöld szosz (marmint, hogy zöldseges), de mint kiderult, nagyot tevedem, zöld szine meg a piros es zöld darabkak ellenere ez is valami ananaszos csoda volt :D

Suli utan kicsit bent maradtunk meg, megvartuk Riitat, hogy vegezzen a munkahelyen. Amig vartunk, föleg beszelgettunk, de csinaltam par kepet is. Itthon pedig eletemben elöször ettem Mämmiä-t. Hatö, a kinezete alapjan leginkabb suru kremre emlekeztetett, de az ize viszont mezes volt. Es tejjel eszik meg cukorra. Egyaltalan nem volt rossz, csak az a gond, hogy en nem szeretem a mezet, igy persze ennek se leszek nagy fanja, de a mezkedvelöknek szerintem ez tuti bejönne.

Itt is szunet van egyebkent, pentektöl hetföig, kedden megyunk elöször suliba. Pentektöl szombat estefeleig nem leszek netközelben, mert elmegyunk "videkre", egeszen pontosan Savolinnaba, mely körul oooooooriasi tavak fekszenek, es biztos, hogy nagyon szep lesz :) Ott laknak egyebkent Matti szulei, es ott vannak Roosa lovai is. Jajj, es van valami regi kastely is.

Jaaaajj, es ne felejtsem el: ma ket szempontbol is kulönleges volt a nap: a suliban van egy olyan szokas, hogy a dolgozok csokitojasokat rejtenek el a suliban, es minden diak vad keresesbe kezt, ahogy megerkezik a suliba. A mi kis "csapatunk" kifejezetten sikeres volt, egy csomo csokit gyujtöttunk, olyan helyekröl, mint a neon lampa teteje, a fogas es a fal közötti kis hely, meg cserepek :D A masik erdekes szokas, hogy ma volt az "öltözz olyan ruhaba, amit egyebkent sose vennel fel" nap. Sokan beöltöztek, altalaban hihetetlen hulye ruhakba, iszonyat viccesen neztek ki :D De a kedvencem egy 2 meter magas, raszta haju srac volt, aki feher harisnyat huzott, rajta gyumölcsös mintaval (mosolygo eprek, gonosz almak meg ilyenek :D), illetve, mintas polot, meg sok-sok egyeb ruhahadarabot viselt... :D

Na, mndjart folytatom a dolgot, meghozza kepekkel :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése