2009. április 6., hétfő

4. Első nap a suliban

Huuuu, megvolt az esö sulis nap :D

Reggel igyekeztem nem tul koran, de nem is tul kesön kelni, szoval a teljesen embertarat 3/4 7 mellett döntöttem. Ejszaka most nem aludtam olyan jol, nagy marhasagokat almodtam (Majtenyi tanar ur 3ast ad nekem angolbol...:D), meg neha felkeltem :D
A reggelek itt eleg kaotikusak, mindenki össze-vissza rohangal, vagy a masik veglet, hogy habar hallod h fent vannak, nem jönnek ki csak akkor amikor mar majdnem indulni kell...de ennek is a vege rohanas :D En bezzeg szep komotosan megreggeliztem meg minden, es el is indultunk 7 40kor. Felvettuk Päivit (Roosa legjobb baratnöje), es tök durva, de egeszen nagy dugo volt az utakon :D Ja es szakadt a ho, de ahogy leert, rögtön el is olvadt, mert plusz volt. Szerencsere egyre javulo idöt josolnak, het vegen akar 10 fok is lehet, jee :D

A suli....hmmm... azt hittem h el fogunk kesni, de nem ;D Igaz h 8kor kezdödnek az orak, de 55kor meg csak a fele diaksag van a suliban kb, es a tanarok is kesnek altalaban 4-5 percet. A folyoson talalkoztunk Rekaval is (Gruborovics Reka, itteni magyar csalad). Nagyon aranyos es hihetetlen szepen beszel magyarul :).

A diakok többsege egyebkent olyannak tunik, mint nalunk, kb. ugyanugy öltöznek meg minden. Ahogy latom, itt is megvannak a kis csoportosulasok egy osztalyon belul: vannak a "menö csavok", a "plazacicak", a muveszlelkek, a vicces emberek (akik allandoan nevetnek vmin, de telleg :D), meg a fura arcok, es persze a többiek :D Talan nem is olyan erös az osztalyközösseg, mert alig vannak közös oraik. Ugyanis mindenki maga valasztja meg orait, igy en Roosaval a kötelezö finnre, törire, "religionra" (vallas? holnap majd meglatom...:D) es angolra jarok, meg nemetre, fizikara, kemiara. Egy diak összesen 7 targyat vehet fel egy szemeszterben, egy szemeszter pedig 2 honapig tart. Fontos, h valamenyi angolt, törit, vallas, svedet es finnt feltetlen tanuljanak 1 ev alatt, de ugy osztjak be, ahogy akarjak. Szal pl Roosa mar tul van a sved orain. Ja es minden targybol 5 ora van egy heten. Ahogy latom, a nagyobbaknak kicsit mas, Ksenianak pl alig vannak orai (mazlis Feri...:D). Ja es tök eredekes, h alig vannak könyveik, csak kezitaskat hordanak magukkal. Es sokan zokniban vannak egesz nap. Bizony. Puha, vastag, meleg zokniban :D A tanarok jo fejek, van aki csak tudomasul vette, h ott vok, oke, ennyi volt, de van, aki nekem is ad hazit :D Pl. az angol es nemet tanar, meg a finn :D

Ja es igen, kicsit nagyon meg lettem bamulva, mintha kb. 3 fejem lenne meg lila hajam. Mondjuk a lila haj itt egyaltalan nem feltunö: olyan szineket lattam ma, hogy csak na. Volt egy lany, akinek piros haja volt nem vörös, hanem az az atom piros, mint a Liverpool meze :D), farmert viselt, rajta fekete terdzoknit, bokacsizmat, fodros szoknyat, 2 pulovert es azt a hmmm...h is mondjam, szal olyan csövessapkat :D Egy masik lany meg szivarvanyszinu volt, de tenyleg :D Volt egy teljesen lila csaj is, a haja is lila volt meg minden.

Mai orarendem: nemet, finn, angol, angol, töri, töri. Az angolok utan volt egy fel oras ebedszunet, amikor is meglatogattuk az iskolai menzat. Hasonlo, mint otthon, bar a kaja kicsit talan jobb. Ma krumpli volt (megint nekem kellett meghamozni meg minden :D), valami husos-gombas-repas szosszal, illetve a valtozatossag kedveert: tej :D A többiek el voltak hulve, h milyen pocsek ma a kaja, szal en is tul bizakodoan ultem asztalhoz, de egyaltalan nem volt rossz. Egyebkent Roosaval, Päivival es meg 3 masik lannyal ettem, akikkel egyebkent delutan is talalkoztunk, de erröl majd kesöbb.

Az orak egyebkent erdekesek, nemeten be kellett mutatkoznom, es a tanar megdicsert, h milyen jo a nemetem XD Szoval köszönöm szepen kedves osztalyfönököm! :D:) Egyebkent Ausztriaval meg Svajccal foglalkoztunk. Angolon most vettek a melleknevfokozast, es ugy tapasztaltam, mi, otthon sokkal jobban beszelunk angolul, szal kedves mindenki ott a Rozsaban, legyetek magatokra buszkek :D Finnen lovesem sincs, h micsintunk, ahogy ki tudtam venni, fogalmakat hataroztunk meg (pl mi az a metafora). Aztaaan törin meg antik kulturat meg europai törtenelmet fognak venni a 2 honapban.

Erdekes, h az orak sokkal lazabbak, mint nalunk. Szal mindenki kenyelmesen elfolyik a padon nincs az az ulj egyenesen meg ne könyökölj, es nem kocsma :D Meg beszelgetnek (mm a diakok egymassal), rajzolgatnak a masik fuzetebe, es megis tudnak figyelni. Szal tök eredekes.

Delutan elmentunk Roosaval setalni, es összefutottunk ket osztalytarsaval. Az egyiket haza is vittuk (Riita jött ertunk kocsival), vele jooo sokat beszelgettem :)

Delutan egyebkent föleg pihentunk, semmi extra nem törtent. :)

Ja es igen, Feri blogcime:http://www.suomalainenfeko.b13.hu/

Mindenkinek köszönöm szepen aki irt a chatbe, egyenkent nem tudok valaszolni, de köszönöm tenyleg! (L)

Ja es van adatkabelem, szal nemsokara lesznek kepek is :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése